LAG 2015

Letnia Akademia Gier odbyła się już po raz trzeci. Było to pięć dni wytężonej pracy dla sześciu studenckich zespołów, które pod okiem wykładowców i specjalistów z branży gier wideo tworzyli prototypy gier komputerowych.

Temat przewodni tegorocznych warsztatów brzmiał: „osobliwość”. Reszta, czyli wybór technologii, czy wymyślenie fabuły gry należały już do poszczególnych zespołów, składających się ze studentów Uniwersytetu Śląskiego z takich kierunków jak: Projektowanie Gier i Przestrzeni Wirtualnej, specjalności: Grafika komputerowa gier oraz Dźwięk w grach(Wydział Artystyczny), Projektowanie Rozrywki Interaktywnej oraz Lokalizacja Gier i Oprogramowania (Wydział Filologiczny, Kierunek anglistyka), a także programistów (Wydział Informatyki i Nauk o Materiałach).

 

 

LAG 2015 odbył się według planu:

Od 21 czerwca do godziny 16.00 do 26 czerwca godz. 15.00 praca zespołów studenckich – przygotowanie koncepcji gry.
Miejsce: Budynek główny Uniwersytetu Śląskiego, sala konferencyjna, ul. Bielska 62, 43-400 Cieszyn

Wykłady zaproszonych specjalistów wstęp (Miejsce: Budynek główny Uniwersytetu Śląskiego, sala konferencyjna, ul. Bielska 62, 43-400 Cieszyn). Wstęp wolny.
26 czerwca 2015r. Od 16:00 – 19:00

1. „Projektowanie poziomów: kontrola nad graczem; sztuczki, triki, problemy i zagrożenia” – Piotr Mistygacz
2. „Projekt postaci – Od pierwszych pomysłów po wirtualnego bohatera” – Magdalena Kojder
3. „Hydraulik o tysiącu twarzy, czyli historia firmy Nintendo i Super Mario Bros – najpopularniejszej gry video w historii.” – Jakub Duda
27 czerwca 2015r. Od 10:00 – 14:00
1. „Historia animacji w Ostrawie od jej początków w latach 70 do chwili obecnej jako przykład dobrych praktyk w produkcji animacji dla gier wideo” – Denisa Jánská
2. „Parafabularna struktura gry komputerowej” – Tomasz Konecki
3. „Narracyjne Techniki Projektowania Gier” – Dariusz Łęczycki
4. „Efekty dźwiękowe w grach komputerowych” – Piotr Niedzielski
27 czerwca 2015r. Od 16:00 – 19:00
(Miejsce: Teatr im. Adama Mickiewicza, Plac Teatralny 1, Cieszyn)
Prezentacje projektów wykonanych przez zespoły studenckie, ocena projektów studenckich przez zaproszonych fachowców z branży gier.

 

Zwycięski projekt LAG 2015 – Team Blue – Divine Cookie Romp

 

Team Green – Ghetto Mech Punishment

 

Team Orange – Enormous Wedding III

 

Team Black – Renegade Puppy (Hot Pursuit)