Warsztaty z projektowania poziomów gry / Techland

Pierwsza część warsztatów prowadzona przez Pana Piotra Mistygacza (Senior Level Designer) z firmy Techland dotyczyła projektowania poziomów gry i rozpoczęła się od przygotowania projektu poziomu który uczy gracza zadanych mechanik. Studenci starali się maksymalnie ograniczyć komunikację z graczem. Przestrzeń gry była tak przygotowana aby zachęcić i nauczyć gracza podstawowych umiejętności w wymyślonej przez nasz grze 2D. Druga cześć zadania była trudniejsza, gdyż mechaniką przedstawioną graczom był „rocket jump” znany między innymi z takich gier jak Doom i Quake. Ostatnim zdaniem było zaprojektowanie prostej historii i zapoznanie się z szablonem przydatnym przy projektowaniu „questów” do gier.

W trakcie drugiej części warsztatów poruszane były trzy tematy. Pierwszy to „wydobywanie” i eksponowanie najważniejszych elementów swojego pomysłu. Każdy wykonał okładkę ilustrującą grę według pomysłu z poprzedniego spotkania. Drugim tematem było projektowanie logicznych zagadek, w tym celu każdy z uczestników zaprojektował własny „escape room”. Ostatnią rzeczą było zastanowienie się jakie emocje może wzbudzać geometria gry. Intensywna burza mózgów wygenerowała nam obszerną listę. Gniew, radość, ciekawość to tylko niektóre z nich. Lista posłużyła nam to zaprojektowania widoków z gry FPP, które zawierają jak najwięcej cech wpływających na daną emocję.